Tag oostenrijk
.Daar gaan we, in Henry's limousine op weg naar het huisje op de berg.... mehr auf marlou-praathuis.blogspot.com
.Na de winter aankomen in ons berghuisje betekent niet, dat je meteen kunt gaan vakantie houden.... mehr auf marlou-praathuis.blogspot.com
Ik ben weer terug in Nederland, dus dat betekent een nieuwe happy moments #139 met allemaal fijne vakantiefoto’s! Zoals jullie misschien al gelezen hadden was het ontzettend fijn en mis ik die frisse lucht wel een beetje. Maar nu eerst een hele hoop fijne foto’s. De eerste wandeling was meteen een hele fanatieke. Dat was misschien ni... mehr auf notesofhappiness.com
Als je ooit eens in het prachtige Wenen bent geweest, kun je je wellicht een voorstelling maken van de sfeer in deze stad tijdens de kerstperiode. De gezellige ‘pop-up terrassen’ langs de Donau die je hier in de zomer vindt, maken plaats voor kerstmarktjes en gezellige lichtjes door de hele stad. Op een van de laatste dagen van december stapten ... mehr auf sommarmorgon.com
.We hadden verrukkelijk weer, de hele week (op een paar regenbuien na, haha) en hebben onze favoriete wandelingen allemaal kunnen doen.... mehr auf marlou-praathuis.blogspot.com
E Eind sept. zijn we met de auto naar Oostenrijk geweest. Oostenrijk is voor mij het land van de bergen. En met zijn prachtige natuur. Dit jaar viel het ons héél erg op, dat er zoveel fietsers onderweg waren. Hier zijn we onderweg op de Hochalpenstrasse `de Grossglocknerstrasse` van 48 km lang, een toeristische alpenroute […]... mehr auf marjoleintjevanhetpleintje.wordpress.com
O Oostenrijk is voor mij niet alleen `oude bekenden` maar ook de bergen, de knusse dorpjes en …. … en de vele bloemen bij de mooie oude houten huizen. Maar ook bij nieuwe optrekjes zijn er véél bloemen. En onderweg met de auto kom je ze ook overal tegen. Wij rijden nu met de auto […]... mehr auf marjoleintjevanhetpleintje.wordpress.com
Als je ooit eens in het prachtige Wenen bent geweest, kun je je wellicht een voorstelling maken van de sfeer in deze stad tijdens de kerstperiode. De gezellige ‘pop-up terrassen’ langs de Donau die je hier in de zomer vindt, maken plaats voor kerstmarktjes en gezellige lichtjes door de hele stad. Op een van de laatste dagen van december stapten ... mehr auf sommarmorgon.com
Een stedentrip Salzburg is echt de moeite waard. Niet voor niets staat de historische binnenstad in zijn geheel op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. De stad wordt gedomineerd door de vele barokgebouwen, waaronder de Dom en Festung Hohensalzburg, een burcht die hoog boven de stad uittorent. Bekende bezienswaardigheden in Salzburg zijn het huis va... mehr auf yourtravelguideonline.com
.Jaja, inderdaad... het is weer zover...... mehr auf marlou-praathuis.blogspot.com
Op de achtergrond speelt de plaatselijke fanfare. Ze begonnen vanochtend al om negen uur fanatiek te spelen. Ik drink een kopje thee en neem alvast een lekker koekje (met al dat wandelen heb ik geen last van de vakantiekilo’s). Mijn benen doen nog zeer van de twee wandelingen maar oh wat is het hier fijn. Donderdagochtend stapten we al he... mehr auf notesofhappiness.com
I In deze lange septemberweek hebben we erg genoten in Oostenrijk . Vroeger maakte je een bergwandeling lopend vanuit het dal en nu rijd je eerst een stuk naar boven ;-0 Op één van de almen stond dit kleine kapelletje. Binnen hing een serene sfeer. En dit zag je als je door het glas-in-lood raam […]... mehr auf marjoleintjevanhetpleintje.wordpress.com